חברת פספורטכארד שהוקמה בשנת 2011 נכנסה לשוק הביטוח הישראלי בסערה רבה, בעיקר מאחר והביאו בשורה מרעננת בליווי גימיק חדשני: החברה מציעה לקהל לקוחותיה כרטיס מגנטי לתשלום תביעה במקום ישירות דרכה, במקום לשלם את הטיפול הרפואי מכיסכם, להגיש מסמכים ולחכות להליך בירוקרטי אחרי החזרה לארץ.
כמה השירות של פספורטכארד עולה (ספויילר: לא הכי זול אבל אולי כן הכי משתלם), איך עושים את זה, מה קורה בחו"ל במקרה הצורך, איך מקבלים את הכרטיס וכל המידע – כאן בכתבה הבאה.
מה זה פספורטכארד?
פספורטכארד הוא ביטוח נסיעות לחו"ל שמתופעל ועובד קצת שונה משאר סוגי הביטוחים. הביטוח מתופעל באמצעות כרטיס מגנטי ולא באמצעות תביעה בירוקרטית כמקובל בשאר ביטוחי הנסיעה לחו"ל.
בעת הצורך, אתם משתמשים בכרטיס האשראי המגנטי של פספורטכארד כאמצעי לתשלום עבור הטיפול הרפואי אותו תקבלו ישירות מול מי שמספק לכם את השירות הרפואי, בלי "מתווך" ומבלי להשתמש במזומן או בכרטיס אשראי בנקאי משלכם.
אם חס וחלילה התרחשה תקרית רפואית בחו"ל, תוכלו להתקשר מכל מקום למוקד של החברה, לשתף בפרטי המקרה, ובו במקום תוך זמן קצר במעמד השיחה לקבל אישור מהנציג או הנציגה הטלפונית איתם אתם מדברים, לגשת ולקבל טיפול רפואי.
השיחה הטלפונית זמינה ללא עלות מכל מקום שבו תהיו בעולם, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. בשיחת הטלפון ינחו אתכם לגבי המוסד הרפואי המתאים לצורך שלכם הקרוב ביותר אליכם, וישלחו אתכם לדרככם, תוך כדי שטוענים מרחוק את כרטיס הפספורטכארד שלכם בסכום הדרוש עבור הטיפול הרפואי.
בשלב זה, כל שתצטרכו לעשות הוא להגיע למוסד הרפואי אליו שלחו אתכם, לקבל את השירות הרפואי לו אתם נזקקים, ולמסור את כרטיס האשראי פספורטכארד שלכם כשמגיע העת לתשלום, הכרטיס המגנטי הוא אשראי מסוג מאסטרקארד – ומכובד בכל מקום בעולם שבו מכבדים מאסטרקארד (למעשה – כל מקום או ממש כמעט כל מקום).
בלי המתנה מיותרת, בלי לשלם מכיסכם ולקבל החזר אחר כך, בלי להתעסק בבירוקרטיה ומילוי טפסי תביעה לאחר החזרה לארץ. את כרטיס הפספורטכארד שלכם אתם יכולים לשמור ברשותכם עבור נסיעות עתידיות.
יתרונות פספורטכארד אל מול ביטוח נסיעה לחו"ל סטנדרטי
- כשעובדים עם ביטוח של פספורטכארד – לא משתמשים במזומן, בכרטיס אשראי בנקאי, או בכלל בכסף מכיסכם. התשלום ניתן לספק השירות הרפואי ישירות דרך כרטיס האשראי של פספורטכארד כשמגיע הצורך לשלם.
- פספורטכארד הוא השירות היחידי בישראל שאינו מצריך ממכם לשלם דמי השתתפות עצמית עבור מקרים רפואיים. אישית, זה מרגיש לי מאוד נכון והגיוני – שכן בניגוד לביטוח רכב לדוגמא, שבו אתם צריכים להיות זהירים ולהמנע מתאונות והשתתפות עצמית הגיונית כי המקרה הוא באשמתכם, זו לא אשמתו הישירה של אף אחד במקרה של צורך בטיפול רפואי.
- הביטוח של פספורטכארד מלווה במוקד טלפוני רפואי שזמין 100% מהזמן, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, מכל מקום בעולם, ללא עלויות שיחה. למעשה, במקום לקבל טיפול רפואי, לחזור לארץ, להגיש טפסים בירוקרטיים רבים ולקוות שהתביעה תאושר, אתם מקבלים דרך המוקד אישור טלפוני מיידי עבור ה"תביעה". המוקד הטלפוני גם יעזור לכם בנושאים נוספים – יסביר לכם מהו המוסד הרפואי שהכי מתאים למקרה הספציפי שלכם, יסביר לכם איפה הוא נמצא ואיך תוכלו להגיע אליו, ובאופן כללי – יספק לכם שירות טלפוני. במידה ואתם מרגישים שקיימים מחדלים בטיפול הרפואי שקיבלתם או שאתם סובלים מיחס, אבחון או טיפול לא ראוי, תוכלו לדבר עם המוקד הטלפוני בזמן אמת והוא יעשה מאמצים לתקן את העוול במקום, בזמן אמת.
- הכרטיס המגנטי של פספורטכארד נשאר אתכם, ולהפעיל ביטוח מחדש לפני הנסיעה בחו"ל מסתכם בשיחה טלפונית פשוטה, כמה קליקים באינטרנט או באפליקציית פספורטכארד, אין צורך למלא טפסים או לענות על שאלות מורכבות כל פעם מחדש כדי להפעיל את הביטוח לפני יציאה נוספת לחו"ל.
- חברת הביטוח פספורטכארד לוקחת את כל נושא השירות והתפעול שלה ברצינות – קיימת אמנת שירות מסודרת שמחייבת את החברה ואת העובדים שלה, האמנה מדברת על נושאים כמו זמינות גבוה ואיכות גבוה של טיפול בלקוחות, ובמידה והחברה לא עמדה בתנאי האמנה במקרה מסויים, אתם כלקוחות תקבלו מהחברה פיצוי כספי.
- חברת פספורטכארד היא חברה ספציפית וממוקדת – לא מדובר בחרה שמתעסקת בכל תחומי הביטוח ובמגוון פוליסות – החברה מתעסקת אך ורק בביטוח נסיעות לחו"ל, וככזו היא מאוד ממוקדת וזה מורגש כאשר נאלצים לקבל ממנה שירות.
סוגי הביטוחים האפשריים
קיימים שני סוגי ביטוחים אפשריים בפספורטכארד – האחד לנוסעים סטנדרטים שיוצאים לחו"ל לא יותר מפעמיים בשנה, והאחד עבור נוסעים תדירים שנוסעים לחו"ל יותר מפעמיים בשנה, החבילה והחיוב הם שנתיים ופוטר את הנוסע התדיר מלהפעיל את הביטוח כל פעם מחדש לפני נסיעה נוספת.
עבור הביטוח הסטנדרטי תקבלו את כרטיס פספורטכארד לתשלום של כל הוצאה רפואית באופן ישיר, פטור מהשתתפות עצמית בכל פעם שתשתמשו בכרטיס, הטסה רפואית לארץ במקרה הצורך, יחד עם צוות רפואי צמוד שיחזיק בכל הציוד הרפואי הדרוש, פינוי במסוק במקרים קיצוניים, כיסוי אסטרונומי של עד 5 מיליון דולרים, מוקד טלפוני שפעיל תמידית, חדר רופאים זמין לשיחה טלפונית מכל מקום בעולם ובעברית, וכיסוי אפילו במקרה של רעידת אדמה.
כל סוגי הטיולים נכללים בפוליסה ויש כיסוי לכל מצב (שימו לב – לפעמים נדרשת תוספת תשלום עבור המצבים הבאים!) – כולל טיולים המוגדרים מעט מסוכנים יותר כמו חופשות סקי, ספורט אתגרי וטיולי תרמילאות, גם נשים בהריון יבוטחו וגם אנשים עם בעיות רפואיות או בריאותיות שיסעו לחו"ל, ויסבלו כתוצאה ממצבם הרפואי או שתחול החמרה במצבם בעת השהייה בחו"ל.
עבור הביטוח השנתי תוכלו פשוט לצאת לחו"ל במהלך השנה מבלי לדווח מראש לחברת פספורטכארד ולהפעיל מחדש את הביטוח והכרטיס המגנטי, שכן הביטוח נרכש לתקופה של שנה (לא יותר מ-30 יום רצוף ללא חזרה לארץ).
מידע נוסף – דברים שחשוב לדעת – פספורטכארד
- לא משנה לאן אתם טסים – כל מקום בעולם מכוסה בתכניות הביטוח של חברת פספורטכארד
- הכרטיס המגנטי מאבד את פעילותו עם החזרה לארץ במועד שבו דיווחתם לחברת פספורטכארד על חזרתכם, אך להפעיל אותו מחדש הוא עניין פשוט – כל שעליכם לעשות הוא לחייג למוקד ולבקש שיופעל, למסור פרטים בנוגע לחופשה שלכם – והכרטיס יחזור לתוקף עם הנחיתה ביעד.
- הביטוח ניתן לכם בפועל דרך חברת "הפניקס חברה לביטוח".
- במידה של קיצור, ביטול או דחייה של נסיעה לחו"ל – ברוב המקרים אפשר לסדר זאת טלפונית בקלות, בפשטות וביעילות מול חברת פספורטכארד טלפונית.
- קבלת הכרטיס המגנטי נעשית באמצעות עמדות פספורטכארד הפרושות פיזית ברחבי נתב"ג. אם אתם לקוחות חדשים – פשוט עברו דרך עמדה לפני הטיסה שלכם ותקבלו את הכרטיס. תוכלו גם לסדר לעצמכם את הפוליסה דרך העמדות האלו ולא רק לאסוף את הכרטיס.
- אין הגבלה של גיל, מצב רפואי מסוים – בפספורטכארד "הכל הולך". נכון, במידה ואתם לקוחות מיוחדים, אם את אישה בהריון או שאתה חולה במחלה כרונית, אדם מבוגר או כל נושא אחר המועד לפורענות, יבקשו יותר כסף עבור הביטוח, אבל עדיין יקבלו אותך כלקוח בזרועות פתוחות.
- במידה ואבד לכם הכרטיס שלכם – הביטוח עדיין תקף! אי המצאות הכרטיס אתכם לא אומר שהביטוח מאבד מתוקפו. ינפיקו עבורכם כרטיס חדש בשיחת טלפון למוקד של פספורטכארד.
- אין מגבלה – כל מרפאה וכל בית מרקחת בעולם שמכבד כרטיסי אשראי מסוג מאסטרקארד יקבל את כרטיס הפספורטכארד שלכם בלי בעיות – מדובר במיליונים של מקומות רפואיים בכל העולם.
- למרות שקיבלתם אישור טלפוני על ה"תביעה" ונשלחתם לקבלת טיפול, שמרו כל מסמך רפואי שקיבלתם מהמוסד הרפואי בו טופלתם – חברת פספורטכארד עשויה לדרוש ממכם להמציא מסמכים מסוימים גם אחרי שקיבלתם טיפול ושילמתם באמצעות הפספורטכארד שלכם.
- פספורטכארד היא חברה מפוקחת ונדרשת לעמוד בסטנדרט כמו כל חברה או סוכנות לביטוח, משרד האוצר ואגף שוק ההון מפעילים רגולציות, כללים ונהלים.
- הביטוחים של חברת פספורטכארד לא מתאימים עבור רילוקיישן – הביטוחים נועדו לכיסוי ביטוחי עבור נסיעה קצרה.