ארנפלד סוכנות לביטוח

מימון לרכישת רכב – השוואה מקיפה

רבים מאיתנו מצפים ליום בו נפסיק להיות תלויים בתחבורה ציבורית וטרמפים מחברים, היום בו נרכוש כמובן רכב משלנו. לא לכולם יש כרגע הון עצמי מספיק לרכישת הרכב הרצוי, ובדיוק לשם כך קיימת אופציית מימון לרכישת רכב. ממי כדאי לקחת הלוואה? מהם התנאים של כל חברה? כל הפרטים, בכתבה שלפניכם.  

 

הלוואה לרכישת רכב – מה ולמה?

מי מאיתנו לא חלם, עוד כשהוא היה ילד, על הרגע בו הוא יושב בתא הנהג של הרכב שזה עתה הוא קנה. ואכן, רכב אישי הוא מצרך יעיל ביותר, אשר הופך בין רגע את האדם לעצמאי, ומאפשר לו להתנייד בקלות ממקום אחד למשנהו. במדינת ישראל של 2020, הצורך ברכב גדול פי כמה, לאור הבעיות הידועות והמוכרות של התחבורה הציבורית בארץ. אולם, חשוב לזכור – לא מדובר בהוצאה זולה במיוחד, אלא ההיפך הוא הנכון – רכישת רכב היא הוצאה יקרה, לעיתים אף יקרה מאוד. למעשה, רכישת רכב נחשבת לרכישה בסדר גודל כה משמעותי, עד כדי כך שברוב משקי הבית בישראל, היא תהיה ההוצאה בשנייה בגודלה, לאחר רכישת דירה. המחיר של רכב חדש מהניילונים מתחיל בכמה עשרות אלפי שקלים בודדים, ויכול אף להגיע למאות אלפי שקלים. גם רכישת רכב משומש יכולה להגיע לסכומים דומים, והכל בהתאם למצבו של הרכב ולמאפיינים שלו (שנת ייצור, מספר קילומטראז' ועוד). אנשים רבים לא יכולים לעמוד בהוצאה חד פעמית של סכום כה גבוה לרכישת רכב, ולכן הם נעזרים בגופים פיננסיים המעניקים להם הלוואה לרכישת רכב.

 

ממי אפשר להשיג מימון לרכישת רכב?

מהן האפשרויות להלוואה לרכישת רכב? למעשה, מגוון האפשרויות להלוואה לרכישת רכב הינו רחב ומגוון, כאשר ניתן להשיג את המימון מחברות כרטיסי אשראי, יבואני רכב, גופים פיננסיים, חברות מימון ישיר וכמובן – מהבנקים עצמם. למרבה הצער, כל הלוואה שכזו כרוכה בתשלום ריבית, אשר עלול לנוע מ- 2 אחוזים במקרה הטוב, עד ל- 15 אחוזים תשלום ריבית במקרה הגרוע. נוסף על כך, מרבית גופי המימון יתנו את ההלוואה בשיעבוד הרכב הנרכש, שיהווה בטוחה להחזרת ההלוואה (כך שלגורם המלווה תהיה אפשרות לקחת מכם את הרכב אם לא תחזירו את ההלוואה). בשל אפשרות השיעבוד, הבנקים ושאר הגופים המעניקים מימון לרכישת הרכב, מרשים לעצמם לתת הלוואה עם ריבית נמוכה (ריבית של 2 אחוזים נחשבת נמוכה למדי). להלוואות למימון רכב תנאים נוספים, וחשוב לבחון היטב כל הצעה בטרם חתימה על חוזה ההלוואה. בדיוק לשם כך, ערכנו עבורכם השוואה עדכנית ומקיפה אודות הגופים המציעים הלוואה לרכישת רכב, וסקרנו עבורכם את התנאים שמציעה כל חברה. בואו נתחיל.

 

הלוואה לרכישת רכב – מימון בנקאי

כאשר אדם סביר חושב מהיכן לקחת הלוואה, האפשרות הראשונה שכנראה תצוץ במוחו היא הבנקים. מדובר כמובן בגופים מוכרים ואמינים, אשר משרתים כל אחד מאיתנו מידי יום. למעשה, בנוגע להלוואה לרכישת רכב, סניף הבנק שלכם יכול להציע הלוואה בתנאים טובים, כאשר תנאי ההלוואה המדויקים יקבעו בכפוף למספר שאלות עליהם תענו. הבנק ישאל, למשל, האם מדובר ברכב חדש או לחלופין רכב ישן; האם ישנה חריגה ממסגרת האשראי; האם לכם – הלווים, יש ביטחונות וכיוצא בזה. אפשר כמובן לבקש הלוואה מבנקים אחרים להם אתם לא משתייכים, אם כי הלוואה מבנק אחר כרוכה בבירוקרטיה לא קטנה – צריך להמציא להם מסמכים אודות המצב הקיים בחשבון הבנק האישי שלכם ועוד. בנוסף, בנק שלא מכיר אתכם כלל יטה להציע הלוואה בתנאים פחות טובים בהשוואה ללקוחות אותם הוא מכיר באופן אישי. באופן כללי, היתרונות של הלוואה לרכישת רכב דרך הבנק הם ריבית נמוכה, ויציבות ואמינות של הבנקים. מנגד, הבנקים לרוב מקשים על נוחות הלווים בדרישה לקיום ביטחונות, ערבויות ושיעבוד רכב.

  • ריבית – הריבית שמציעים הבנקים נחשבת נמוכה יחסית, והיא נעה בין 4 אחוזים ל6 אחוזים.

 

  • סכום ההלוואה: יד ראשונה –  הבנקים בארץ מספקים הלוואות לרכישת רכב חדש בסכומים גבוהים, אשר יכולים להגיע ל80 אחוזים מערך הרכישה, ולעיתים אף עשויים לממן 100 אחוזים מעסקת רכישת הרכב. כך למשל, אם אתם מעוניינים לרכוש רכב יד ראשונה בסכום של 90 אלף שקלים, תוכלו לקבל הלוואה של 72 אלף שקלים ולעיתים אף יותר.

 

  • סכום ההלוואה: יד שנייה – כאשר מדובר על הלוואות לצורך רכישת רכב יד שנייה, סכום ההלוואה של הבנקים ביחס לערך הרכישה נמוך יותר, ועומד פחות או יותר על 50 אחוזים מערך הרכישה. כך למשל, בדומה לדוגמא הקודמת, אם אתם מעוניינים לרכוש רכב יד שנייה בסכום של 90 אלף שקלים, תוכלו לקבל הלוואה של עד 45 – 50 אלף שקלים.

 

  • תקופת החזר ההלוואה – כל בנק מציג תנאים אחרים, ולרוב ההלוואה מוחזרת בטווח של 36 חודשים עד 60 חודשים.

 

  • ביטחונות – ביטחונות של הגופים הבנקאיים נקבעים בהתאם למאפייני כל לקוח, כאשר הם לרוב כוללים את שיעבוד הרכב הנרכש. כמו כן, בנקים מסוימים מתנים את קיום ההלוואה בחיוב לבטח את הרכב בביטוח מקיף ובשיעבודו.

 

כעת נציג בפניכם מספר דוגמאות להלוואות למימון רכישת רכב של מספר בנקים:

בנק דיסקונט:

  • ריבית – הריבית שמציע בנק דיסקונט נקבעת לפי מאפייני כל לקוח.

 

  • סכום ההלוואה: יד ראשונה – בנק דיסקונט מציע ללקוחותיו מספר אפיקי הלוואה. לרכישת רכב חדש, בסכום שאינו עולה על 200 אלף שקלים, מציע הבנק הלוואה של עד 100 אחוזים מסכום עסקת הרכישה. לרכב יוקרתי שמחירו מעל 200 אלף שקלים, יספק הבנק הלוואה של עד 80 אחוזים ממחיר הרכב או עד 300 אלף שקלים (הנמוך מבין שתי האופציות).

 

  • סכום ההלוואה: יד שנייה – בנק דיסקונט מספק הלוואה של הסכום הנמוך מבין שתי האופציות הבאות: עד 100 אלף שקלים או 70 אחוזים מסכום רכישת הרכב.

 

  • תקופת החזר ההלוואה – עד 60 חודשים.

 

  • ביטחונות – בנק דיסקונט מתנה את קיום ההלוואה בחיוב לבטח את הרכב בביטוח מקיף ובשעבוד הרכב והביטוח.

 

בנק מזרחי טפחות:

  • ריבית – הריבית (וכן ביטחונות) שמציע בנק מזרחי טפחות נקבעת לפי מאפייני ההלוואה והלקוח, ונעה בין 4 אחוזים ל- 6 אחוזים.

 

  • סכום ההלוואה: יד ראשונה ושנייה – בנק מזרחי טפחות מציע ללקוחותיו הלוואה של עד 85 אחוזים מסכום עסקת הרכישה.

 

  • תקופת החזר ההלוואה – עד 60 חודשים.

 

בנק אוצר החייל (הבנק הבינלאומי):

  • ריבית – הריבית (וכן ביטחונות) שמציע בנק אוצר החייל נקבעת לפי מאפייני ההלוואה והלקוח.

 

  • סכום ההלוואה: בנק אוצר החייל מציע הלוואת מימון של עד 80 אחוזים מסכום עסקת הרכישה, או 150 אלף שקלים – הנמוך מבין שתי האופציות. אופציה נוספת – קבלת הלוואת גישור עד לסכום של 75 אלף שקלים או עד 50 אחוזים ממחיר רכישת הרכב – גם כאן, הנמוך מבין שתי האפשרויות.

 

  • תקופת החזר ההלוואה – עד 60 חודשים.

 

בנק הפועלים:

  • ריבית – הריבית שמציע בנק הפועלים נקבעת לפי מאפייני כל לקוח.

 

  • סכום ההלוואה: יד ראשונה – בנק הפועלים מציע ללקוחותיו הלוואת מימון של עד 90 אחוזים מסכום עסקת הרכישה.

 

  • סכום ההלוואה: יד שנייה – בנק הפועלים מציע ללקוחותיו הלוואת מימון של עד 75 אחוזים מסכום עסקת הרכישה.

 

  • תקופת החזר ההלוואה – עד 60 חודשים. אפשר לדחות תשלום של חלק מסכום הקרן לסיום תקופת החזר הלוואה.

 

  • ביטחונות – בנק הפועלים מתנה את קיום ההלוואה בחיוב לבטח את הרכב בביטוח מקיף ובשעבוד של הרכב ופוליסת הביטוח.

 

הלוואה לרכישת רכב – חברות רכב

הלוואת מימון לרכישת רכב מחברות הרכב נשמעת די פשוטה – החברה ממנה רוכשים את הרכב מציעה הלוואה לרכישה. ואכן, יבואנים וחברות רבים מציעים אפשרויות מימון במקרים רבים, ולמרבה הפלא תנאי ההלוואה נחשבים נוחים באופן יחסי (לעיתים אף יותר נוחים בהשוואה לתנאי הלוואות של הבנקים). אבל, וכאן נכנס אבל גדול – חברות הרכב, לא מספקות על פי רוב סכומי הלוואה גדולים, ואלו מסתכמים בדרך כלל ב30 אחוזים ממחיר הרכב. לפיכך, אם יש לכם סכום הוני שמכסה את מרבית הוצאת רכישת הרכב, מימון לרכישת רכב דרך היבואן, עשוי להיות פיתרון מעולה עבורכם. לעומת זאת, אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם להוציא סכומים גדולים על רכישת הרכב, ואתם נזקקים להלוואה שתכסה כמעט את כל מחיר הרכישה, פנו לאחת מאפשרויות המימון האחרות (בנקים לדוגמא).

ככלל, תנאי הלוואה של קבוצות יבואנים וכדומה שונים בהחלט. נציג לפניכם כעת תנאי הלוואה לרכישת רכב של חברה מובילה בתחום:

 

קבוצת כלמוביל:

  • ריבית – בחירה באחת מתוך שלוש אפשרויות: ריבית חודשית צמודה למדד, ריבית חודשית צמודה לפריים או ריבית חודשית קבועה שאינה צמודה למדד.

 

  • סכום ההלוואה: יד ראשונה – קבוצת כלמוביל מציעה הלוואת מימון של עד 85 אחוזים מסכום עסקת הרכישה של רכבים של יצרנים שונים, כגון מרצדס, יונדאי, מיצובישי, סמארט ואחרים. כמו כן, ניתן לרכוש את הרכב בליסינג (תשלום חודשי קבוע).

 

  • תקופת החזר ההלוואה – החל מ- 12 חודשים עד 60 חודשים.

 

  • ביטחונות – קבוצת כלמוביל מתנה את קיום ההלוואה בשיעבוד הרכב (אשר נרשם על שם הרוכש). אין צורך בערבויות נוספות.

 

חברות ליסינג

חברות ליסינג מציעות גם הן מסלולי מימון לרכישת רכב. עם זאת, לא מדובר בהלוואה ישירה, אלא במסלול במסגרתו משלם הרוכש תשלום חודשי על הרכב שרכש, ובסיום תקופה מסוימת שנקבעת מראש הוא יכול להחליט האם ברצונו לרכוש את הרכב במחיר שנותר לו לשלם או שברצונו לרכוש רכב חדש. אופציה נוספת היא עסקת טרייד – אין, במסגרתן הלקוח מקבל סכום כסף על הרכב הישן שברשותו (מחיר מחירון), ובעזרת הכסף שקיבל הוא מממן חלק מרכישת הרכב החדש (במילים אחרות – הוזלת מחיר הרכב החדש).

 

הלוואה לרכישת רכב – גופים חוץ בנקאיים

חברות אשראי שונות וגורמים חוץ בנקאיים החלו בשנים האחרונות לספק פתרונות עבור אנשים המחפשים מימון לרכישת רכב. הגורמים החוץ בנקאיים וחברות האשראי מספקים על פי רוב הלוואות בסכומים גבוהים, והם מציגים תנאים נוחים במיוחד בכל הנוגע להחזר ההלוואה – תקופת החזר ההלוואה, מספר התשלומים ועוד. בנוסף, ההלוואה יכולה להתקבל במהירות (אפילו תוך שלושה – ארבעה ימים) הרבה יותר מהר בהשוואה להלוואות למימון רכישת רכב של הבנקים. כמו כן, לא נדרש להציג ביטחונות ולספק אי – אלו ערבויות. זאת ועוד, חברות האשראי וגופים חוץ בנקאיים אינם מתחשבים במסגרת האשראי של הלווה, זאת, בשונה כמובן מהבנקים. לפיכך, הלוואה לרכישת רכב מגופים חוץ בנקאיים יכולה להתאים כמו כפפה ליד לאנשים שהבנק לא הסכים לספק להם הלוואה בשל חריגה ממסגרת האשראי. אולם, חשוב לציין כי הריבית אותה דורשים חברות האשראי וגופים חוץ בנקאיים גבוהה יותר בהשוואה לריבית אותה דורשים הבנקים, ולכן עניין זה מייקר את עלות ההלוואה. מצד אחד, כאמור, מדובר בתנאי הלוואה נוחים, אך בהסתכלות כללית, התשלום הסופי עבור החזר ההלוואה, יקר יותר. להלן שתי דוגמאות לתנאים להלוואה למימון רכישת רכב של מספר חברות אשראי וגופים חוץ בנקאיים:

 

חברת CAL:

  • ריבית – החל מריבית חודשית של 3 אחוזים ועד ריבית חודשית של 14 אחוזים, בהתאם לתנאי ההלוואה.

 

  • סכום ההלוואה: עד 100 אלף שקלים.

 

  • תקופת החזר ההלוואה – החל מ- 3 תשלומים ועד 60 תשלומים.

 

  • ביטחונות – אין צורך בערבים וביטחונות.

 

חברת ישראכרט:

  • ריבית – ריבית מבוססת פריים, בהתאם לתנאי ההלוואה.

 

  • סכום ההלוואה: 100 אחוזים ממחיר רכישת רכב חדש (ככל שנמוך מסכום של 300 אלף שקלים).

 

  • תקופת החזר ההלוואה – עד 72 תשלומים.

 

חברת מימון ישיר:

  • ריבית – 13 אחוזי ריבית בהלוואות צמודות מדד.

 

  • סכום ההלוואה: עד 200 אלף שקלים, סכום של 100 אחוזים מרכישת רכב יד ראשונה או שנייה.

 

  • תקופת החזר ההלוואה – 12 עד 100 תשלומים חודשיים.

 

  • ביטחונות – אין צורך בערבים וביטחונות.

 

מההשוואה שערכנו לפניכם, נדמה כי בנקים וגופים פיננסיים מסוימים מציעים תנאים טובים בהרבה בהשוואה לחברות אחרות. יחד עם זאת, חשוב לדעת כי תנאי ההלוואה עשויים להשתנות לטובה ולרעה, וכל חברה זכאית לשנות כרצונה את תנאי ההלוואה. לכן, חשוב לערוך סקר שוק מקיף ולבחון את תנאי הצעת מימון הרכב של כל חברה. רק לאחר סקירה מעמיקה של התנאים שמציעה כל חברה, אפשר לבחור בחברה הטובה ביותר עבורכם ולרכוש את הרכב הנכסף. סעו בזהירות ותתחדשו!

מימון לרכישת רכב - השוואה מקיפה
מימון לרכישת רכב – השוואה מקיפה
תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.