ארנפלד סוכנות לביטוח

ביטוח ליום אחד – כמה זה עולה והיכן כדאי לרכוש?

ביטוח רכב הוא מושג רחב הכולל בתוכו בין היתר את ביטוח החובה, ביטוח מקיף, ביטוח צד ג' וכן הלאה.

בעוד שהחוק בישראל מחייב כל אדם הנוהג ברכב לרכוש ביטוח חובה, אין חובה לרכישת ביטוחים נוספים, אך עם זאת רבים בוחרים לעשות כן.

רכישת ביטוח רכב היא לרוב הוצאה כספית כבדה עבור בעלי רכב, מה גם שהם נדרשים לחדש את הביטוח מדי שנה.

קיימת אפשרות פחות מוכרת להוזיל את עלויות ביטוח הרכב, והיא רכישת ביטוח רכב ליום אחד או למספר ימים בודדים.

 

מתי כדאי לרכוש ביטוח רכב ליום אחד?

רכישת ביטוח רכב ליום אחד בלבד מיועדת בעיקר למצבים ייחודיים בהם נרצה לבטח אדם נוסף על הרכב שלנו באופן חד פעמי.

אמנם, ביטוח החובה הרגיל שרכשנו לרכב בדרך כלל יכלול ביטוח גם עבור נהגים נוספים מהמשפחה הגרעינית, כמו בן או בת הזוג, ולעתים גם את הילדים, ככל שהם אינם נהגים צעירים.

אולם, במקרה שנרצה להלוות את רכבנו לחבר או לאפשר לכל אדם אחר לנהוג ברכב שלנו, לרוב ביטוח החובה הרגיל לא יכסה אותו בעת הנהיגה.

דוגמה לסיטואציה נפוצה היא כאשר אחד הילדים הוא נהג צעיר, כלומר המשמעות היא שהכללתו בביטוח השנתי תגדיל משמעותית את עלות הביטוח, אולם הוא חוזר מהצבא רק בסופי שבוע ולכן האפשרות לרכוש ביטוח ליום אחד מהווה פתרון אידאלי.

מקרה נוסף בו רכישת ביטוח ליום אחד עשויה להיות משתלמת, הוא למשל בעת רכישת רכב חדש, שכן לעתים יכול להיווצר פער בין קבלת הרכש החדש למכירת הרכב הישן.

היה ופקעה תקופת הביטוח של הרכב הישן, בעל הרכב יצטרך לדאוג כי הוא עדיין נוהג עם ביטוח רכב תקף בתקופת הזמן שעד קבלת הרכב החדש, ולכן רכישת ביטוח ליום אחד או למספר ימים בודדים יכולה להיות כדאי עבורו.

ניתן לחשוב על מגוון מצבים נוספים בו ביטוח רכב ליום אחד יכול להוות פתרון מצוין, כמו למשל נהיגה ברכב רק לצורך ביצוע טסט, שימוש חד פעמי ברכב חברה, העמדת רכב לרשותו של אורח מחו"ל, שימוש ברכבים מושכרים על ידי נהגים מתחלפים וכן הלאה.

חשוב לתת את הדעת לעובדה כי ביטוח רכב ליום אחד או למספר ימים אינה כדאית בכל סיטואציה.

למשל, רכישת ביטוח יומי עבור נהג חדש וחסר נסיון, אשר נוהג לעיתים תכופות, עשויה בסופו של דבר להיות יקרה הרבה יותר מאשר הכללתו בביטוח השנתי הרגיל.

כמו כן, רכישת ביטוח יומי היא יקרה ונדרש לחדשה מדי יום, כך שבפועל עלולה להיפגע תדירות הנהיגה של הנהג החדש הדרושה לצורך צבירת שעות וניסיון על הכביש, זאת לעומת ביטוח רגיל אשר היה מאפשר נגישות מלאה לנהג החדש בכל עת.

 

מהי העלות של ביטוח רכב ליום אחד?

בעוד שעלותם של ביטוחי חובה נקבעת על פי פרמטרים שמכתיב משרד האוצר (אך גם עלות זו משתנה מחברה לחברה בהתאם לאופן החישוב שלה), עלותם של ביטוחי רכב ליום אחד נקבעת באופן מלא על ידי חברות הביטוח ועל פי שיקול דעתן.

בקביעת העלות יישקלו שיקולים כמו גיל הנהג, היותו נהג צעיר או חדש, עברו הביטוחי (האם נקלע לתאונות בעבר) וכיוצא בזאת.

ככל שחברת הביטוח תעריך את הנהג המבוטח כבעל סיכון גבוה יותר, עלות הביטוח תתייקר.

חשוב לציין כי על פי רוב, חברות הביטוח תופסות את האפשרות לביטוח רכב ליום אחד כלא משתלמת כלכלית, בין היתר לאור המחויבות קצרת הטווח של הרוכש, וחלקן אפילו אינן מאפשרות רכישת ביטוח שכזה.

על כן, ביטוחי רכב ליום אחד יהיו על פי רוב יקרים יותר מביטוחים ארוכי טווח, כאשר מתורגמים באופן יחסי לעלות ביטוח יומית.

עם זאת, פעמים רבות ניתן להגיע להסדר עם חברת הביטוח ביום רכישת הביטוח הרגיל, אשר יבטיח הטבות או הוזלות מסוימות ברכישת ביטוח רכב ליום אחד.

למשל, על מנת להציג חבילה אטרקטיבית ללקוחות הפוטנציאליים, חברת הביטוח יכולה להציע בתמורה לרכישת הביטוח הרגיל דרכה, מחיר מוזל עבור רכישת ביטוח רכב ליום אחד, עד X ימים בשנה.

ככל שישנה אפשרות סבירה שתזדקקו לשירות זה מפעם לפעם, כדאי להעלות זאת ביום רכישת הביטוח ולבדוק את ההטבות המוצעות בחברות הביטוח השונות.

 

אופן רכישת הביטוח

ביטוח רכב ליום אחד ניתן לרכוש עצמאית דרך אתר האינטרנט של חברת הביטוח הרגילה שלכם, או לחלופין טלפונית דרך נציג שירות של החברה. כמובן שטרם הרכישה, מומלץ לבצע סקר שוק באינטרנט על מנת לברר מהן ההצעות המשתלמות ביותר עבור סוג ביטוח שכזה או לחלופין להיוועץ בסוכן ביטוח.

 

לסיכום

רכישת ביטוח רכב ליום אחד יכולה להוות פתרון נוח ומשתלם למצבים מסוימים בהם התעורר צורך חד פעמי לאפשר לאדם לנהוג ברכב, אשר לא קיים עבורו ביטוח רכב תקף.

בטרם רכישת ביטוח מסוג זה חשוב לבצע מחקר בנושא, הכולל השוואת מחירים והשוואת כלל ההצעות הנלוות מטעם חברות הביטוח. כמו כן, כדאי לבצע הערכה של כדאיות רכישת הביטוח היומי אל מול רכישת ביטוח שנתי רגיל, בהתאם לצורך הקיים.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.