ארנפלד סוכנות לביטוח

איך לבחור בנק?

הבשורות הטובות הן שמקום לפתיחת חשבון פרטי או עסקי אפשר לבחור – בואו תלמדו איך לבחור בנק. הבשורות הפחות טובות הן שכדי להבין בדיוק מה כל בנק מציע, צריך לצאת לסקר שוק קצר שכולל השוואה אינטרנטית או סיבוב הופעות בסניפי הבנקים השונים. רוב האנשים יחפשו עמלות נמוכות יותר ומסגרת אשראי גבוהה יותר. אך האם רק אלה הדברים שצריכים להכריע את הבחירה? קראו אצלנו איך לבחור בנק.

אם אתם צעירים שמעוניינים לפתוח חשבון לראשונה, או שאתם לא מרוצים מההתנהלות הנוכחית של הבנק כרגע, אתם בהחלט יכולים להתחיל לפזול החוצה. הבנקים מתחרים ביניהם כמו כל ענפי המשק ולכן מי שיציע את התנאים הטובים, הריביות הנמוכות וגם השירות המשובח יזכה בכם.

 

איך לבחור בנק – שיקולים מוטעים לעזיבת הבנק

תדמית גרועה – אנשים בודקים איך לבחור בנק מעשרות סיבות, אבל פעמים רבות בעקבות חובות עבר, אנשים מחליטים שהתדמית שדבקה בהם כבר אבודה מראש ולכן עדיף לפתוח חשבון במקום חדש. ובכן, אם עדיין קיימים לכם חובות בחשבון הנוכחי, הם לא יוכלו לעבור לבנק החדש ובכל מקרה תצטרכו לסגור אותם. אמנם לא תהיה מניעה לפתוח חשבון חדש בבנק אחר, אך תצטרכו להביא בחשבון את העובדה שאם אין לכם הון או נכס נוסף, החשבון יתחיל מאפס. כל קבלת אשראי שתנוצל תגרום לכם לחיוב כפול – הן בשל החוב שטרם נסגר בבנק הישן והן בחדש.

עמלות נמוכות במקום חדש – אם הבנק מספק לכם בשורה התחתונה שירות טוב יותר עם סניף קרוב לביתכם, לא מתנגח בכם כשאתם מעוניינים להגדיל את מסגרת האשראי ומכיר אתכם טוב ברמה האישית, לפעמים מדובר במקום ששווה להישאר בו, גם אם העמלה המוצעת מעט גבוהה יותר. בנקאי שנמצא בקשר טוב עם בעל החשבון יוכל להעביר את הלקוח למסלולי עמלות נמוכים יותר במידת האפשר, לתת לו התרעות טלפוניות במידת הצורך ולשקול יחד איתו פתרונות יצירתיים לחילוץ מהיר מהמצב, יפחית את הצורך בהגעה לסניף ויוכל גם לשכנע את מנהלי הסניף בבקשות חריגות. בימים גשומים, היכרות טובה וחיובית בין אנשים יכולה למנוע הרבה חיכוכים בהמשך הדרך, כפי שקורה לעסקים רבים וטובים שמבטיחים מחיר "שובר שוק" אבל כושלים במתן השירות האישי.

איך לבחור בנק

איך לבחור בנק – עמלות מופחתות כבר קיימות ברוב הבנקים

אם ננתח את ההשוואה בין הבנקים לגבי מה שמשתלם יותר או פחות, זה תלוי בכמות הפעולות המבוצעות לאורך החודש. עלות ניהול החשבון השנתית הממוצעת הינה כ-530 ₪ בשנה בבנק לאומי וכ-500 ₪ בבנק מזרחי טפחות. העלות בבנק יהב למשל מגיעה רק עד 285 ₪ בשנה. למרות זאת, רוב הבנקים כיום מציעים חשבונות בעמלות מופחתות או אפילו חשבונות ללא עמלות כלל. לעתים נכללות גם הטבות ללקוחות חדשים (כמו למשל ביטול עמלות לתקופה מסוימת מרגע פתיחת החשבון או אי תשלום לתקופה מסוימת על אחזקת כרטיסי אשראי) שישתנו בהמשך. תמיד מומלץ לשאול מהן הפעולות המבוצעות בעמלה ומהן הפעולות שעליהן תקבלו הטבה בפתיחת החשבון.

אל תסתפקו רק בידיעה של מה תקבלו כלקוחות חדשים ושקלו את המשך הדרך שלכם באותו מקום. לא אשלם עמלות בשנה הראשונה? אוקיי. כמה אשלם בפועל החל מהשנה השנייה אצלכם? בנקים לא אוהבים לדבר על גביית הריביות האמיתית שלהם ולכן כדאי לחלץ מהם כמה שיותר מידע לגבי פעולות שוטפות שתבצעו, שיהיו בעתיד כרוכות בעמלה כמו: העברה לחשבון בנק אחר, הזמנת פנקסי שיקים, פיקדונות וכניסה לאובדרפט.

למרות הדיגיטציה, חפשו את ההון האנושי המושלם

אמנם חלק מהבנקים הגדולים כבר פצחו בשיטת ניהול החשבונות הדיגיטליים, אך כל זה לא מספיק על מנת לשכנע אתכם בטיבו של הבנק. לפקטור האנושי היו ועדיין ישנם עוד הרבה פלוסים, בעיקר לגבי הסברים אנושיים על סוגיות מורכבות או פעולות ששום ניהול חשבון דיגיטלי עדיין לא מאפשר (נכון לשנת 2019), כמו מסחר בניירות ערך למשל. חפשו סניף קרוב לביתכם גם אם אתם יודעים שתגיעו לבקר אותו לעתים רחוקות ובדקו את שעות הפעילות שלו כדי שיותאם לצרכים שלכם. אם הבנק פתוח בימי שישי למשל, זהו פלוס אדיר לבעלי חשבון שיכולים לשלב את הקפיצה הקטנה לבנק עם יום סידורים קצר.

אפשרות נוספת לחפש את הבנק המושלם, היא דווקא דרך בנק ישראל שמנהל שירות ייעודי לשם המטרה. באתר בנק ישראל תמצאו לא מעט מידע לגבי סוגיית הבחירה במנהלי החשבון החדשים שלכם, עם אפשרות לאפיין את הצרכים האישיים של הלקוחות בכפוף למה שכל בנק מצטיין בו. למכלול השיקולים ייכנסו גם רמת השירותים שכל בנק מציע, אילו פעולות ובאילו תנאים ניתן לבצע עצמאית דרך האפליקציה, האם הבנק מאפשר חיובים רבים בהוראת קבע או מוגבלים? האם ניתן לקבל יותר מהלוואה אחת במקביל או לנהל תיק ניירות ערך? וגם מה לגבי התנאים העסקיים עבור הלקוחות העסקיים ששוקלים מעבר וזקוקים למשל לטכנולוגיה יעילה יותר מטעם הבנק על מנת לחסוך זמן?

הגדירו בעצמכם את מה שחשוב לכם

ככל שתקפידו לנסח בעצמכם מענה ליותר שאלות אפיון שכאלה, כך תוכלו להתמקד בהן מול השיחה עם הבנקאי בפתיחת החשבון (ניתן גם לבקש שיחה מקדימה עם מנהל או סגן מנהל הסניף שלעתים יכול להעניק הטבות טובות יותר) ולקבל מענה בדיוק לפי הצרכים שלכם. אל תשכחו לברר מיהו הבנקאי שיטפל בכם אישית ומהו מספרו הישיר, האם ניתן לבצע העברות כספים לחשבונכם וממנו מרחוק באפליקציה ללא הגבלות ומי מעדכן אתכם לגבי חריגות מהחשבון ובאיזה מועד.

תמונה של קובי ענבר
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושא
השאירו את פרטיכם
ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
כתבות נוספות בנושא

תיקון 190 – סקירה

הגעה לגיל הפנסיה מאתגרת לעיתים רבות את היוצאים לפנסיה, האתגר הכרוך בשמירה על איכות החיים ועל רמת החיים שהתרגלו אליה בשנות העבודה קשה במיוחד לאור העובדה שלעיתים קרובות גובה הקצבה

קרא עוד »
שלום, אני מעוניינ/ת לייצור קשר עם סוכן ביטוח, אשמח לקבל פרטים.